úterý 6. srpna 2024

Belgické vafle

 



Doložitelné zmínky o vaflích najdeme už ve starověkém Řecku.

Řeč není o vaflích jako je známe dnes, ale o těstu, které se nepeklo a nesmažilo, ale opékalo se z obou stran.

Vlastně šlo o variantu plochých koláčů.

 Vylepšování přípravy a chutí předchůdců vaflí z mouky a vody, respektive mléka a poté i z vajec se ujali Belgičané a Nizozemci.

Vafle si můžete koupit Bruselské hranaté, známé též jako gofry, nebo kulaté Liège ( z města Lutychu).

A tyto nám chutnaly více.

Lutyšské vafle jsou hutnější, bohatší a sladší.

Díky dávce cukrových perel skrytých uvnitř těsta jsou pak krásně karamelové.

Vafle jsme si dávali denně, hlavně v turisticky významných městech je výběr opravdu velký.

A k vaflím se váže i moje zábavná historka 😁


Tohle je vzácná fotka. 

V Oostende jsem si koupila tyto vafle a měla jsem ten báječný nápad si je vyfotit s mořem.

Cvak a najednou mi zůstal v ruce jen ubrousek.

 Byla jsem okradena!

Ta potvora krákavá mi to vytrhla z ruky!!

Pán vedle se smál a anglicky na mě, že jsem asi cizinec.

Našinci si dávají bacha.

Tak jsem šla za klukama, kteří si seděli v bezpečí předzahrádky netuše, jak je ten svět zákeřný!!!

Smáli se oba.

Šla jsem si tedy koupit další vafle a slečna se ptala, jestli to samé jak minule, já se smála, že jo.

A ona prorocky, jestli mi to nesežrala ta potvora hnusná mrňavá zákeřná (úplně tak to znělo).

 Pak se mi omlouvala, že mě na to neupozornila a nabízela mi sáček, abych si vafli kryla.

Nic jsem nechtěla, chránila jsem si ten kus žvance vlastním tělem!!!

😁

Když opadl prvotní šok, mrzelo mě, že nemám vyfocené, jak mi racek tu vafli krade.

Promenáda plná lidí a on si vybral mě.

Tak krásný a veselý začátek nového týdne.

Ilona




4 komentáře:

  1. Já vaflím moc neholduju, ale tyhle vypadají krásně a určitě bych si nějakou dala. Historka je skvělá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to kynuté těsto a nejlepší jsou jen tak 😉 Muž si dával s belgickou čokoládou, ale na mě už to bylo moc sladké.

      Vymazat
  2. Tak teď jsi mě nasměrovala k tomu co si dneska udělám! Vafle!!!! Racci jsou hrozný mrchy ....

    OdpovědětVymazat
  3. Vafle jsem nikdy nejedla.Ovšem vypadají úžasně.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat