sobota 8. července 2023

Loutky v Chrudimi

 


Zas trochu kultury 😉

Mydlářovský dům v Chrudimi patří k nejvýznamnější renesančním památkám východních Čech.

Své pojmenování získal po Matěji Mydláři, povoláním svíčkaři a výrobci mýdla, který původně gotický dům přestavěl v letech 1573–1577 v renesančním slohu, inspirován svými cestami po Itálii.

Typickým znakem je také minaretové dvojvěží vybudované Danielem Mydlářem, synem Matěje.

Věže bývají označovány jako hvězdárna, nicméně jejich využití pro astronomická pozorování není nijak historicky doloženo.

Od r. 1972 v něm sídlí Muzeum loutkářských kultur.











Najdete tu loutky z různých koutů světa, koutek k poslechu a určitě nevynechejte výhled z rozhledny 😉









A na závěr pár obrázků z Chrudimi 😉


















Krásný letní víkend ☀️

Ilona





6 komentářů:

  1. Ilono, já jsem v Chrudimi ještě nikdy nebyla a vidím, že je to škoda...
    Hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě sem někdy zavítejte 😉
      Je to příjemné město.

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie. Chrudim neznám, ale je tam mnoho zajímavých míst. Docela by mě toto město lákalo na nějaký pobyt, protože zajímavostí je tam hodně. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Město i okolí je moc pěkné a láká k výletům 😉

      Vymazat
  3. Ilonko, krása, nikdy jsem tam nebyla a to muzeum loutek mě fakt zaujalo. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zas něco jiného. Já ho měla jako záložní plán, když jsem si zvrtla kotník a nešla na túru.
      Krásný den ☀️

      Vymazat