pátek 22. května 2020

... k řece a do polí








Po propršených dnech opět vycházky k řece a za město do polí.

Do klidu (město opět odpoledne pulzuje), za sluníčkem a zmapovat výskyt bezu.

Osvědčily se mi sušené květy při viroze a moje oblíbená místa jsou vykácená.



 
Letošním hitem jsou fotky s červeným jetelem.

Viděla jsem pár při západu slunce a kdo umí fotit, má pak krásné fotky.

Rudé moře.

U nás za humnama jen pár kousků, ale aspoň jsme si rozšířili obzory z botaniky.

Správný název je jetel inkarnát.

 Odpuzuje běláska zelného a poskytuje včelám nektar i pyl.







Děkuju za návštěvu a přeju pohodový víkend.

Ilona


13 komentářů:

  1. Jo, jo...jetel nachový nebo také inkarnát je v ploše a krajině opravdu úžasný. Já fotila také pár kousků na chatě na poli, asi vysemenily po nějakém dřívějším osetí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás ho právě moc není. Snad brzo nahradí řepku ;)

      Vymazat
    2. To asi určitá lobby nedovolí. Akorát že lidi magořej a jezděj ve stovkách na ty pole a dělaj si tam selfíčka. Jak to pole pak vypadá si ani nepřej vidět

      Vymazat
  2. Ilonko, udělali jste si hezkou procházku a pořídila jsi nádherné fotky. Jo, kolem vody je vždy krásně. Dnes se mi podařilo poprvé nafotit jetelové pole, ale jen mobilem. Nečekala jsem ho na cestách a neměla jsem tedy foťák, tak uvidím, jak fotky dopadnou.
    Přeji Ti pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, těším se na fotky, jetel je opravdu fotogenický, zvlášť ve velkých plochách ta nachová jen září.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko, krásné fotky a bezva výlet. 😊 Ten jetel vidím poprvé v životě, ale je úžasně fotogenický.
    Měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, je v krajině opravdu krásný.
      Přeju prima večer.

      Vymazat
  4. Ilonko,krásné fotky z procházky.Chodím ráda podle řeky,u nás je to Jizera.O červeném jeteli kousek za Turnovem vím,parkrát jsem ho fotila.Musím se tam podívat,zda je i letos.
    U nás nepršelo,byly krásné dny a začalo dnes navečer a asi víkend proprší.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, u nás teď prší pořád, což je pro přírodu dobře. A já aspoň všechno dopletla a těším se na další projekty ;)
      Červený jetel je fotogenický, těším se na fotky.
      Krásný večer.

      Vymazat
  5. Ilonko, krásné! Ten jetel je úžasný, květnová příroda je opravdu nádherná, šťavnatá. Musíme si jí užít!
    Přeji hezký víkend. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě je to všechno svěží, že? Jaro mám proto nejradši.
      Krásný večer.

      Vymazat
  6. Ilono, hezká procházka. Zejména voda má své kouzlo. A o jetelu, co má druhé jméno inkarnát, jsem v životě neslyšela (a ani jsem ho neviděla - znám jen normální jetel luční), takže jsi rozšířila obzory i mně.
    Hezký další týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos je ho plný instagram, jinak bych taky nevěděla, u nás stále převládá žluto.
      Krásné májové dny.

      Vymazat