sobota 22. února 2020

Masopust


Užít si masopustní veselí, koláčky, koblížky a tancování na ulici třeba i s medvědem.

Dřív jsme chodili u nás na vesnici v průvodu třeba celý den, chodí se dům od domu a u každého tancuje hospodyně s medvědem.

Samozřejmě je nachystané občerstvení, a tak jde průvod jen pomalu.

Mikeše už ale chodit v masce nebaví, tak jsme se byli podívat aspoň na průvod ve městě.

Začíná se před radnicí, kde primátor dovolí, aby masopust ovládl město.

A pak přes faru a centrum města až k zámku.

 Tak honem posnídat koblížky a hurá do ulic!











 Užijte si veselí, masopust, ostatky, fašank, jak se ve vašem kraji říká ;)

Krásný večer.

Ilona




 

12 komentářů:

  1. Ilono, v Praze se masopust moc nedrží, takže jsem se ráda koukla na fotky od vás, kde se tradice přece jen drží o něco víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky je to o lidech, tady v okolí se po dědinách i městech docela masopust drží. Tak aspoň malá ochutnávka 😉

      Vymazat
  2. Ilonko, tak něco takového jsem zažila myslím jen jednou a to na Veselém kopci.
    Užij si neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no jo, jsme tu takový skanzen 😂😂 Ale ne, dělám si legraci, nás to baví a jsem za to ráda.
      Krásné odpoledne.

      Vymazat
  3. Tady modří, tady modří a zase jsou tu koblížci :-)
    U nás ve městě se tyto tradice nedrží, pokud si chceme něco užít, jezdíme do skanzenu v Zubrnicích. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož u nás se třeba vynáší i Smrtka v krojovaném průvodě.... Tak my si tu žijem, folklórem a tradicema. A k tomu patří i to jídlo 😉

      Vymazat
  4. Ilonko,krásně jsi to nafotila.Masopust já vůbec neznám,nikdy jsem ho nezažila,ale u Turnova na Dlaskově statku se pořádá pro návštěvníky,ale je tam přeplněno.A tak díky za podívanou u Tebe-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, u nás se některé tradice aspoň trochu drří a je to fajn.
      Krásný začátek týdne.

      Vymazat
  5. Parádní akce. Původně jsme chtěli jet do Kroměříže nebo do Nového Jičína, ale ještě jsem si netroufla na delší cestu. Mám tyhle akce ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, člověk se pobaví a je veselo ;)
      Jsem ráda, že se tradice stále drž.

      Vymazat
  6. Báječně zdokumentované masopustní veselí. Je dobře, že se tato tradice udržuje. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. Naštěstí se najdou lidé, kteří rádi pokračují v tradicích našich předků.

      Vymazat