pondělí 10. února 2020

Banana Bread


O víkendu se mi podařilo uchránit pár banánů a konečně vyzkoušet další z receptů na banánový chlebíček.

Tento je se špaldovou moukou a zakysanou smetanou.

I když jsem ubrala oproti originálu cukr, stejně se mi na první kousnutí zdál dost sladký.

Časem jsem si ale zvykla a připadal mi akorát.

Použila jsem formu, ve které peču chleba, takže není tak vysoký jako z klasické formy na sladké chlebíčky.



A tu je samotný recept:

 210 g mouky (dala jsem napůl polohrubou a celozrnou špaldovou)
85 g rozpuštěného másla
4 banány (3ks rozmačkat a jeden přijde jako ozdoba)
150 g cukru
2 vejce
60 g zakysané smetany
15g (půl ČL) soli
2,5 g (půl ČL) sody
1,25 g (čtvrtina ČL) prášku do pečiva
ČL skořice

Podle receptu jsem zkoušela ten poslední banán zkaramelizovat, na to je potřeba ještě trošku másla a cukru

Postup je jednoduchý :

Předehřejte si toubu na 170°C.

V jedné míse smícháme moukovou směs : mouka, sůl, prášek do pečiva a soda.
V druhé, větší míse, smícháme ostatní suroviny : 3 rozšťouchané banány, cukr, rozpuštěné máslo, zakysanou smetanu, vejce a skořici.
Přidáme moukovou směs a zamícháme.

Na karamelizovaný banán si rozehřejeme na pánvi lžíci másla, přidáme 2 lžíce třtinového cukru a vložíme banán rozříznutý napůl řezem dolů.
Opékáme, dokud není zlatavý, otočíme a opékáme na druhé straně.
Otáčejte opatrně, banán je hodně křehký.
Necháme chvilku vychladnout.

Těsto vložíme do vymazané chlebíčkové formy, ozdobíme zkaramelizovaným banánem a pečeme v troubě asi 50 minut.

Pak necháme ve formě asi 10 minut chládnout a vyklopíme.

Necháme chladit na mřížce.





Dobrou chuť a užijte si bezproblémový začátek nového týdne.

Ilona
 


12 komentářů:

  1. Ilono, vypadá zajímavě, ještě jsem jej nikdy nepekla. Vyzkouším.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tenhle recept je jednoduchý, taková zimní buchta.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Ilono, já pekla zatím s banánem jen muffiny, ale chlebíček s půleným banánem navrchu vypadá dobře a taky bych ho mohla někdy vyzkoušet. Hzeký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, určitě. Je spousta receptů, i s ořechy, čokoládou uvnitř.
      Já tu čokoládu možná příště dovnitř opět propašuju ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  3. Ilonko, už jsem ho dlouho nepekla. Je vidět, že banány zvládáme sníst včas :o)
    Vypadá opravdu skvěle, mám ráda skořici, úplně tu vůni cítím.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já hlavně v zimě dávám skořici všude, kam se dá.
      Zahřeje a to zatím potřebujeme ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Já jsem banánový chlebíček poprvé ochutnala v costa coffee, bohužel byl přeslazený a já sladké miluji.
    Za tento recept děkuji, potěšil a musím říct, že na rozdíl od výše zmíněného, tento nevypadá jako nacucaný cumel, ale jako lehký a příjemně nadýchaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obecně sladím méně a hodně záleží i na sladkosti banánů.
      Často si sladím kaše jen banánem a stačí to.
      Chlebíček je příjemně vláčný a je tam znát ta celozrná špalda, má zas jinou barvu než jen s hladkou moukou.
      Krásný den.

      Vymazat
  5. Ahoj,
    já mám banánový chlebíček moc ráda, můj recept je podle DM, viděla jsem ho ve videu na jejich stránkách a zaujal mě. Dokonce jsem o něm psala už před delší dobou článek u sebe na blogu ciculka.cz. Určitě vyzkouším i tvůj recept, vypadá dobře:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě mrknu, baví mě zkoušet nové recepty.
      Krásný den.

      Vymazat
  6. To je zajímavý recept a protože ráda rodinu něčím překvapuji,tak si recept opisuji.Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, vyzkoušej, jsou i recepty třeba s mletými ořechy nebo čokoládou uvnitř.
      Krásný víkend.

      Vymazat