středa 1. června 2016

Koláč pro dobré ráno



Ráno vstanete, za oknem vychází slunce a na stole se nachází jahodový koláč.

Celý, ještě nenakrojený.

Být ještě víkend, je to báječná kombinace!



Mohla jsem si v klidu sednout na balkon a pod slunečníkem si vychutnat sladkou snídani.



Koláč jsem pekla ještě večer a želatinu na něj lila napůl omámená spánkem.

Nicméně to není nic složitého.

Nechtěla jsem naše první čerstvé jahody péct, tak jsem nimi koláč ozdobila až po upečení.



A recept?

1ks listové těsto rozválené
500 g tvarohu
2 vejce
půl sáčku pudingového prášku vanilka
3 lžíce cukru moučka
jahody
želatina v prášku (já dávala na 500 ml tekutiny) a cukr na její přislazení

Listové těsto jsem dala do kulaté formy (naposled jsem v ní pekla špenátový quiche a nemůžu si vynachválit vyndávací dno formy) a nechala vyšší okraje.
Na náplň jsem smíchala 500 g tvarohu, vejce, cukr a cca půlku sáčku pudingového prášku (můžete nahradit škrobem), a tu jsem vylila na těsto.
Pekla jsem při 180 °C půl hodiny v předehřáté troubě.
Po vychladnutí jsem ozdobila jahodama a polila želatinou, ať nejsou jahody oschlé.
(Želatinu děláme podle návodu).

Tenhle recept je takový trochu mix koláče s malinami a koláče s borůvkami, peču podle toho, jaké mám doma suroviny :o)



Dobrou chuť!


                                                                                                 Ilona





6 komentářů:

  1. Ilonko, koukám, že jedete v jahůdkách! nedivím se, je to dobrota! Koláček a ty palačinky...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naše jahody teprve začínají, tak jsem včera koupila na trhu košíček, něco přes 2 kg, a už jich máme jen pár :o)
      Musíme si to užít ;)

      Vymazat
  2. Uzasna jahodova lakadla, uz se take tesim na ty prave a sladke jahudky:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle jsou ještě lehce kyselé, na jahody na marmeládu si ještě chvilku počkám ;)

      Vymazat
  3. Ilonko, lákavá snídaně! A měla jsi krásné ráno - i když není víkend..
    hezký večer Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, ráda snídám na balkoně ;) Příjemně mě to nabudí ...

      Vymazat