čtvrtek 17. října 2024

Dáma s hranostajem

 


V Krakově je samozřejmě řada muzeí a některé z nich jsme navštívili.

Nejen milovníkům malířského umění je známá skutečnost, že v Krakově je k vidění Dáma s hranostajem, která se připisuje Da Vincimu.

Je součástí Muzea knížat Czartoryských.

Je tu spousta sbírkových předmětů od starověku přes Orient k nedávné současnosti, obrazy, oděvy, sklo, porcelán.

Prohlídkou jsme strávili něco přes 2h, půjčili jsme si audio průvodce v angličtině.

Ten se platí navíc za 10 zlotých.

Na zavazadla a kabáty jsou tu skříňky nedaleko vstupu.

Asi bych ocenila nějakou mapku, člověk někdy nevěděl, kam zabočit, ať něco nemineme.

Nikdy nevím, zda se může v interiéru fotit, řídím se většinou podle ostatních návštěvníků.

Tak moc fotek nemám.







Naopak tyto obrazy si fotil snad každý 😁



A pak už jen občerstvení v kavárně na zastřešeném nádvoří.





Mějte krásný den

Ilona










2 komentáře:

  1. To mne nenapadlo jít kouknout na obrazy v Krakově. Manžela by asi kleplo. Kdybych tam byla sama, tak to ano. Viděla jsem kdysi od Rembranta Noční hlídku a nemohla jsem se odtrhnout. Dokonce se mi stalo, že v galerii mě už
    2 x zavřeli po zavíračce. Čas mi prostě v obrazárně běží jinak. Odhalil mne jen plášť v šatně. Prostě jsem měla štěstí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Vidět Mistra Leonarda na vlastní kukadlice musí být sakra zážitek!

    OdpovědětVymazat