neděle 10. prosince 2023

Perníčky ihned měkké

 
 
Určitě už máte perníčky upečené.
 
Já si sem uložím recept pro příští rok, až zas budu hledat, kam jsem si ho zapsala a jaký vlastně fungoval, aby byly perníčky hned k jídlu ;)
 

                                                INGREDIENCE
 
                                400 g hladké mouky
        140 g moučkového cukru
        lžička jedlé sody
        2 lžičky perníkového koření
        50 g kakaa - lze i bez
    2 lžíce medu
    2 větší vejce
    125 g másla
                   1 žloutek a mléko na potření perníčků  

 


 Všechny suroviny vypracujte v hladké těsto.
Pokud se rozhodnete použít kakao, může se vám stát, že suroviny půjdou hůře zpracovat, jelikož některé značky kakaa více vysušují.
V takovém případě se nebojte přidat trošku medu a tuku.
Těsto podle tohoto receptu by mělo být krásně vláčné a tvárné, ale nemělo by se lepit. 
 
 Hotové těsto vložte do uzavíratelné nádoby a nechte alespoň dvě hodiny odležet v lednici (můžete nechat i přes noc).
 
 Před pečením těsto pořádně propracujte, vyválejte přibližně na tloušťku 3 mm a tvary pečte na 180 °C.
 Doba pečení záleží na velikosti vykrajovaného tvaru.
Může se pohybovat od 5 až po 15 minut v případě velkých perníčků. 
 
 Hotový perníček by měl být při vytažení z trouby stále ještě měkký, ale nemělo by být možné do něj obtisknout prst.
Hned po vytažení z trouby perníčky potřete směsí rozšlehaného žloutku s trochou mléka (cca dvě lžíce mléka na 1 žloutek). 

Pokud vám na perníčku zůstávají příliš znatelné stopy žloutku, směs ještě více zřeďte mlékem.
Perníčky po vychladnutí skladujte v uzavřené nádobě.

 

 
 
 Krásnou druhou adventní neděli.

Ilona








4 komentáře:

  1. Ilono, perníčky u nás na Vánoce nesmí chybět. Však už je mám upečené. Používám vyzkoušený recept už léta (je docela podobný tvému, myslím, že ho mám taky uložený na blogu)
    Hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už i skoro snězené 😁
      Krásný advent 🕯️🕯️

      Vymazat
  2. Ilonko, moc hezké perníčky. Já letos po operaci nepeču vůbec nic, peče mi dcera. Měj pohodový další adventní týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné perníčky.Kdysi jsem pekla asi podobné,nemám ráda ty,co se musí čekat,aby změkly.Ony občas taky nemusí.
    To mám zážitek z práce od kolegyně.Zlomila jsem si na jejím perníčku zub.Byl jak kámen.
    Teď je nepeču,se svým třesem bych je neozdobila.Dostanu snad od dcery a snachy.
    Ilonko,hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat