pátek 29. září 2023

Obrácené zvony v Rovensku



V Rovensku jsme byli ubytovaní, takže neděle byla trochu hektická.

Ráno hurá na Trosky a pak přes Borecké skály zase zpátky, abychom stihli zvonění v pravé poledne.







Dřevěná zvonice v Rovensku pod Troskami, jejíž zvony jsou obráceny srdci vzhůru a do pohybu se uvádějí šlapáním, je patrně jediná svého druhu na světě.

Tři zvony, pojmenované podle českých světců Jan Křtitel, Václav a Jiří, byly původně zavěšeny tradičním způsobem, ale protože sezváněly ke vzpouře, vrchnost je za trest nechala obrátit.

Zvonění není úplně jednoduchá záležitost.

Zvoníci jsou čtyři, prostředí největší zvon obsluhují dva.

A když se sejdou jen tři, musí si trochu výpomoci.

Vzhledem k tomu, že se nás zvědavců sešlo hodně, zvonilo se dvakrát 😉

Natáčela jsem zvonění jako video, bohužel je moc velké a nejde nahrát.

Nicméně pokud máte Instagram, tam to šlo 😉








Přes sezónu funguje od pátku do neděle Dvorek na Týně.

Příjemné místo k posezení.







Tak to je vše a přeju krásný večer.

Ilona









5 komentářů:

  1. Originální a osvěžující příspěvek o místě, které dobře znám. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda jsem se podívala na známá místa.O Dvorku na Týně pořád čtu lákavé nabídky,ale cestu jsme tam v poslední době neměli.Ilonko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, nám se tam líbilo 😉 dobré polévky a placky, to já můžu.
      Krásný víkend.

      Vymazat
  3. V Rovensku jsem nebyla, takže jsem se ráda "namlsala"

    OdpovědětVymazat