neděle 5. února 2023

Bagetky


Další oblíbené pečivo.

Ráda využívám i jinou mouku než jen klasickou pšeničnou, takže je to někdy lehce experimentální.

 Co budete potřebovat (8 ks bagetek):

300 ml mléka
20 g másla
300 g polohrubé mouky
100 g pšeničné celozrnné mouky 
50 g žitné mouky
1 sáček sušeného droždí nebo 21 g čerstvého
1 lžička cukru
1 lžička soli

Všechny ingredience dám do pekárny a nechám vykynout těsto.

Pokud nemáte, použijte robot nebo vlastní osvědčený postup.

Vykynuté těsto rozdělíme na 8 dílů, ze kterých vypracujeme malé bagetky.

Ty vložíme na plech vyložený pečícím papírem a necháme opět hodinu kynout na teplém místě.

 Vykynuté bagety potřeme osolenou vodou a dáme péci do trouby vyhřáté na 180 °C na 20 minut.




Přeju krásnou neděli....
 
.... u nás opět do rána bílo.

Ilona




6 komentářů:

  1. Ahoj, nejsem zde často, dnešní bagetky mě ale oslovily. Je ještě čas, takže si je udělám na křupavý oběd a zbytek na večeři. Jen pár, aby byly opravdu křupavé a tobě děkuji za chutný návrh. Přeji příjemnou neděli :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěknou neděli, Ilčo, děkuji za inspiraci na křupkavou pondělní snidani... ☺ Hezký den přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Ilono, fajn recept. Já se do klasického pečiva nepouštím, jen jsem si něco vyzkoušela v době covidu, kdy jsem pracovala z domu. Nemám pekárnu a tak mi zadělání a dvojí kynutí přijde mi to docela časově náročné. V týdnu to nestíhám a o víkendu jsem líná :D. Když už peču, tak spíš něco sladkého...

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, bagetky vypadají parádně a věřím, že chutnaly. Příležitostně je vyzkouším, už jsem si recept stáhla.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Ráda zkouším nové pečivo a tak je jasné,že si recept opisuji.
    Ilonko,děkuji a přeji hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, ty vypadají lákavě. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat