pátek 10. ledna 2020

Tvarohová bábovka


Včera večer mě honila mlsná.

I vzpomněla jsem si na IG, kde se to (i vlivem sobotního pořadu) jen hemžilo bábovkami.

Bábovku peču vyjímečně, ani nemám pořádnou formu.

Jen takovou tu plechovou, rozvírací, která je součástí balení k dortové formě.

Nakonec jsem zvolila podle recept maškrtnice, vypadalo to jednoduše a rychle.

Suroviny:

 250 g tvarohu (vanička)
150 g cukru
2 větší vejce
kůra z 1 citronu
vanilka
100 g rozpuštěného másla
1g soli
250 g hladké mouky
8 g kypřícího prášku
50-75 ml mléka na rozředění
ovoce, ořechy, čokoláda

Vyšleháte vejce, cukr, tvaroh, máslo, kůru a vanilku.
Pak přidáte mouku smíchanou s kypřicím práškem (s vinným kamenem). 
Pokud je těsto tuhé, dořeďte mlékem, to záleží i na tvarohu.
Nakonec jsem přidala sušené ovoce a kousky čokolády.
Peče se asi hodinu na 170°C.
Já jsem nakonec polila ještě čokoládou.

Někdy před 7h večer jsem vytáhla z trouby a v devět už byla skoro půlka pryč.

Byla to dobrá volba.



Užijte si krásný pátek.

Ilona





4 komentáře:

  1. Ilono, bábovka vypadá velmi jedle :). Já tvarohovou bábovku nikdy nedělala - většinou skončím u klasické hrnkové. A musím přiznat, že už jsem ani tu nedělala dlouho, i když mám pěknou keramickou formu (na nás dva je moc velká).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si právě formu chci pořídit, ale zatím k tomu nedošlo.
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  2. Občas tvarohovou bábovku peču, Adam ji má hodně rád. Ilonko, děkuji za připomenutí.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bábovky peču opravdu málo, ale tahle zmizela velmi rychle.
      Krásnou neděli.

      Vymazat