středa 20. listopadu 2019

Krajem břidlice



Dnes vás pozvu na podzimní výlet do kraje břidlice,
do okolí Budišova nad Budišovkou.

Najdete tu asi 50km dlouhou břidlicovou stezku a nástup na trasu je v železničních stanicích Svatoňovice, Čermná ve Slezsku nebo právě zmiňovaném Budišovově.

 Vede po upravovaných i neupravovaných cestách - lesními cestami i dopravními komunikacemi. 

Stezka je vhodná pro pěší i cykloturisty.

Je součástí Muzea břidlice, situované v budově bývalého vodního mlýna v Budišově.

Seznamuje návštěvníky se vznikem břidlice, těžbou a jejím zpracováním.

Něco pro Mikeše ;)






 




 
Přímo v terénu se seznámíte s historií těžby jílovité břidlice - nejtypičtější nerostné suroviny Nízkého Jeseníku se specifickými přírodními podmínkami a místopisem obcí, kterými trasa prochází. 

Cestou objevíte několik zaniklých důlních děl, malebné břidlicové haldy, jezírka v zatopených těžebních jámách a možná i zkameněliny živočichů a rostlin.

Pokud vás to zaujalo, více třeba v Toulavce tady.









Děkuju za návštěvu a přeju vám krásný den.
 
Ilona



 


6 komentářů:

  1. Ilono, díky za rozšíření obzorů - netušila jsem, že břidlice má své muzeum. Já teď v Českém Švýcarsku obdivovala staré chalupy se štíty vykládanými z břidlice. Je to zajímavý materiál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rozhodně zajímavé. Naši předci využívali místní materiály a to se mi líbí. U nás byly střechy spíš doškové.

      Vymazat
  2. Ilonko, i mě si rozšířila obzory. Mám břidlici ráda, a teď je momentálně hodně používaná i v domácnostech.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko,zajímavý výlet,nenapadlo by mě,že má břidlice své muzeum.Jsem ráda,že jsem se to dozvěděla.Ráda se dozvídám nové věci.Měli jste pěkný výlet a pořídila jsi moc krásné fotky.Hezký den Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se člověk vyhne těm největším turistickým atrakcím, doví se leccos zajímavého. A je tam méně turistů.
      Krásný víkend.

      Vymazat