sobota 11. února 2017

Švestkový s tvarohem


 Mamka mi dovezla mražené švestky.

Měla sáček krásně popsaný včetně počtu : 20 ks.

Já tak pečlivá nejsem.

V lednici byla vanička tvarohu (Mikeš nutně potřeboval prázdnou vaničku pro svůj projekt), takže náplň koláče byla jasná.


 Nejraději mám hrníčkové recepty, tento je měřen odměrkou :

Těsto :
½ l polohrubé mouky (dala jsem třetinu špaldové)
¼ l krupicového cukru
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
¼ l mléka
1/8 l oleje
2 vejce

  ovoce (švestky)

Náplň :
½ kg měkkého tvarohu
1 žloutek
1 vanilkový cukr
3-4 lžíce moučkového cukru

Všechny ingredience na těsto spolu vyšleháme a nalejeme do pekáče buď s pečícím papírem nebo vysypaného moukou.
Na těsto poklademe ovoce.
Tvaroh vyšleháme se žloutkem a cukrem a směs nalejeme na švestky.

 Pečeme na 170°C cca 40-50 minut.

Já se zabavila u domácího úkolu (Mikeš se měl naučit navlékat nit do jehly) déle, než jsem čekala a koláč je na povrchu upečený víc, než jsem chtěla ;)
Ale i tak nám chutná.

Jinak konkrétně tento koláč je z poloviční dávky.





Krásný víkend ;)

                                     Ilona









2 komentáře:

  1. Taky mám v mrazáku ještě švestky. Dneska už mám ale pečeno - našla jsem zbytek mletých lískových oříšků od Vánoc, takže jsem upekla oříškové mufiny (tyhle http://werka13.blog.cz/1603/oriskove-muffiny-s-nugetou). Pokud jde o švestky, tak u nás jednoznačně vede koláč z jogurtového těsta s drobenkou. Ale ten tedy až nějaký další víkend.
    Tvůj koláč ale taky vypadá dobře...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jogurtové těsto je super, určitě je vynikající! A muffiny jsou vždy super moučník ;)

      Vymazat