středa 17. dubna 2024

Bílá věž




Dnes návštěva Hradce Králové.

A začneme hned v centru města výstupem na Bílou věž.








Název Bílá věž dostala díky zářivé barvě hořického pískovce, ze kterého je postavena.

Ve svých útrobách ukrývá třetí největší zvon České republiky Augustin i původní hodinový stroj Josefa Božka.

A díky velkorysé rekonstrukci uskutečněné městem Hradec Králové v letech 2013 až 2015 i unikátní skleněný model věže a moderní audiovizuální technologii, která při výstupu na věž přináší nepřeberné množství příležitostí pro zábavu i poučení.




















Návštěva se mi opravdu líbila.

Krásně zrekonstruovaná věž.

Děkuju za návštěvu i vaše komentáře.

Ilona 







10 komentářů:

  1. Ilono, nádhera. Mám věže a rozhledny všeho druhu ráda, vylezu na každou, na kterou to jde. A tahle se mi tedy líbí moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi to propojení starého a moderního ;)

      Vymazat
  2. Ilonko, tahle věž v nás doma vzbuzuje velké veselí - loni tam byla Terka s přáteli, někomu se vyhýbala a spustila zády požární alarm - naštěstí to hasiči brali s humorem :o)
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak na to se nezapomíná :D aspoň má co vyprávět ;)

      Vymazat
  3. Dlouho jsme se tam chystali a nedostali a teď už se tam nepodíváme. Škoda. Ale to je osud a tak díky za Tvoje fotografie. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, máme stejnou zálibu - rozhledny a věže. ;-)Ale znáš to, jezdíme všude možně a za humny na Bílé jsme ještě nebyli. :-oTakže díky za tvůj příspěvek!

    OdpovědětVymazat
  5. Do Hradce Králové jsem jezdila velmi často na školení.Bylo to pro mě vždy stresující,nerada cestuji sama a z města jsem nikdy nic moc nepoznala.Ta věž je zajímavá a rozhledy úžasné.Nemáme to do HK zase tak daleko,tak třeba někdy.Ilonko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, uvidíte. Člověk nemůže stihnout navštívit všechno ;)

      Vymazat