pondělí 26. září 2022

Vohrnoušky

 

... znáte, pečete?
 
Já je objevila při pátrání po nových receptech.
 
 Takové trochu jiné buchty.

A ty já moc ráda.

Tento recept je od Ivy z Pekárnománie, pro jistotu si ho sem odložím.
 

Těsto

90-220 g vody (podle potřeby)
1 žloutek
60 g změklého sádla (či másla)
1 lžíce rumu
80 g cukru
strouhaná citronová kůra
špetka soli
300 g hladké mouky
200 g polohrubé mouky
13 g čerstvého droždí

Náplň

375 g (1,5 vaničky, kostky) tvarohu
1 vejce
asi 4 lžíce cukru (podle chuti)
1,5-2 lžíce pudinku Creme Ole (na zahuštění)
drobné ovoce (moruše, borůvky, ostružiny atd.)
rozpuštěné sádlo na promazávání
 
 
Suroviny na těsto vložíme do formy pekárny a použijeme program Těsto.
 
 Kdo nemá, tak v robotu nebo ručně.

 Připravíme si náplň. Tvaroh osladíme, promícháme s vejcem a přidáme pudink Creme Ole (pokud je náplň řidší) nebo několik lžic mléka (u tvarohu z kostky, kdy bývá náplň velmi hustá). 
 
Vykynuté těsto rozdělíme na 20 kousků, které naplníme.
 
Náplň každé buchtičky korunujeme několika kousky ovoce a jednotlivé kousky naskládáme do sádlem vymazaného pekáče.
 
Ukládáme je vedle sebe, volně a nezapomeneme mezi jednotlivými kousky potírat sádlem, jako klasických kynutých buchet.

Vohrnoušky necháme nakynout (tak 20-40 minut).
 
Okraje svrchu potřeme rozpuštěným sádlem a upečeme ve vyhřáté troubě (190 °C / 25-30 minut).
 
Hotové pocukrujeme a podáváme. 
 

 


Já jsem ozdobila vohrnoušky meruňkami.

Dobrou chuť 🧡

Užívejte si podzimní dny.

Ilona

 


5 komentářů:

  1. Ilonko, včera jsem tyhle buchtičky zahlédla na IG - netušila jsem, že se tak hezky jmenují!
    Děkuji za info, máš je jako malované.
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, tak tohle jsem ještě nikdy neslyšela, ale slovo se mi líbilo už v názvu tvého příspěvku a byla jsem zvědavá, co to je. Krásné a jistě i chutné. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko,název jako bych už slyšela,ale neuměla jsem si nic pod ním představit.
    Vypadají báječně.Recept si pro jistotu píšu,protože někdy zabalit buchtu,aby nevytekla se mi nevede.Tohle bude jednodušší.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. No, tak ty vypadají lákavě. Ilonko, věřím, že chutnají báječně.
    Měj fajn den. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, tenhle recept neznám, ale vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat