pondělí 28. září 2020

Prvorepublikové opevnění

 

Dnes z trochu jiného soudku.

 Sobotní návštěva pevností u Hlučína v rámci oslav výročí mobilizace.

Areál čs. opevnění v Darkovičkách je dnes evropsky vysoce ceněnou prezentací ojedinělého fortifikačního systému naší republiky.

Přiznám se, že mě tato tématika nic neříká, ale Mikeš byl ve svém živlu.

Ani mu nevadilo nepříznivé počasí ;)




Opevnění patřilo k nejdokonalejším evropským pevnostním systémům, vzniklo mezi lety 1935 až 1938.

Táhne se od Bohumína až po Krkonoše.

Svůj účel nakonec nesplnilo.

Některé pevnosti si Němci narychlo opravili ke konci války a využili je v bojích Ostravsko-opavské operace.

Pokud vás tato tématika zajímá, určitě některý bunkr navštivte.

Přivítají vás nadšenci a zahrnou informacemi a zajímavostmi ;)

Tady návštěva interiéru trvala něco kolem hodiny, ale jsou i menší stavby.

Jedna prohlídka byla s průvodcem, u druhé byl výklad před pevností a prohlídka pak samostatně.






Užijte si pohodové sváteční odpoledne.

 Ilona

 

8 komentářů:

  1. Krásné fotografie. My tady po lesích takových menších bunkrů - řopíků máme spoustu. Dokonce v Děčíně je jeden na soutoku Labe a Ploučnice a na Jedlové hned za nádražím je také přímo u trati. Ani mě taková místa moc nelákají. Přeji příjemný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, pro kluky to musí být zážitek, nám "holkám" tohle moc neříká.
    Vzpomínám si, že kamarád se svými dvěma syny objížděl pevnosti a vojenská muzea, zatímco jeho žena tiše trpěla.
    Já před třemi roky vlezla na Šumavě do "řopíku" kvůli vnoučkovi a neznalá rozměru jsem si pěkně namlátila hlavu. Ale jako správná babička jsem zachovala dekorum. 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Ilono, fajn výlet, byť s takovou spíš chlapskou tematikou. I když já mám pevnostní stavby docela ráda. Loni jsme byli na druhém konci opevnění - v Krkonoších jsme šli kolem řady pevnůstek z Rýchor až k pevnosti Stachelberg. A spoustu pevnůstek jsme kdysi viděli kolem Králík, tam jsme i ve dvou byli na prohlídce, v dělostřelecká tvrz Bouda byla taky skoro na hodinu, pěchotní srub U nádraží kousek od Králík zabral času míň. A klasických "řopíků" je spousta v okolí naší chaty u Stříbra. Takže já jsem s pevnostmi docela kamarádka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Samozřejmě že Orlické hory jsou také plné těhle pevností a pevnůstek, na jedné jsme se také na Komářím vrchu byli podívat. Bylo to tak dokonale postavené, že si člověk říká, že možná kdyby jsme se nevzdali, mohla se II. světová válka odvíjet úplně jinak. Co mne ale překvapilo, že dva řopíky jsou i na břehu Berounky v obci Karlštejn.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to věřím,že se to Mikešovi líbilo.To je něco pro kluky i ty starší.Takové pevnosti jsou občas vidět směr Lužické hory,ale i směr Krkonoše.
    Krásné fotografie
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, ač chlapské téma, tak tohle by zajímalo i mě. V žádném bunkru jsem zatím nikdy nebyla. Až bude nějaká akce, musím na to myslet :) a vyrazit na výlet.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Bunkry i řopíky, to je naše. Známe nejen opevnění Hlučínska a Opavska, ale i na vysočině a na jihu Čech. Načteno s mužem máme také dost, víme jak to bylo vedeno v katastrech, jak se dělala výběrová řízení apod. Mikeš musel být na vrcholu blaha, to věřím. Jste správná máma, že i tam jste s ním zabloudila. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  8. Ilonko, tak tohle by zajímalo mého muže. Musím mu o tom říct. Díky a měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat