neděle 3. prosince 2017

První adventní


Krásnou první adventní neděli!

Užíváte si toto období v klidu nebo v poklusu pořizujete dárky, pečete cukroví,...?

My už dáváme dárky jen dětem, mezi dospěláky jen maličkost.

Tradičně už je to kalendář s našimi fotkami, teda spíš s fotkami Mikeše ;)

Na ty se babičky a prababička těší nejvíc.

Cukroví mi už druhý rok peče kamarádka, která to fakt umí.

My upečem jen perníčky, linecké a kokosové pusinky.

Pro tu vůni a atmosféru.


Užíváme si adventní koncerty, výstavy, Ježíškovu dílnu a těšíme se.

Dnes se měl konat nedělní vánoční trh na Horním náměstí (jak se tam natáčela Perinbaba).

Vyšli jsme si dopoledne s Mikešem, že se pokocháme a nasajeme atmosféru.

Cestou jsme potkávali dost lidí (jinak bývá město mrtvé).

Došli jsme na náměstí a nic.

Pár prázdných stánků :o)

Prý se pořadatel nedohodl s prodejci.

No mohli dát aspoň vědět, že?

Ale jak pravil jeden pán : Tak jsme se alespoň prošli, jinak bychom seděli doma :o)

Prohlédli jsme si tedy betlém u zámku a šli na trdelník na jiné trhy ;)



Odpoledne jsme stihli ještě rychlý svícen.

Mikeš objevil moje svíčky s čísly, které jsem koupila loni po vánocích ve výprodeji.

Moc z nich chtěl udělat svícen.

Nikam se nám nevešli.

Tak improvizace.

Nepoužívanou formu jsem obalila krepákem, dala mašli a okolí svíček obsypala dekorativními kamínky ve vánoční červené.

Mikeš je moc spokojený a už ve tři hodiny chtěl zapalovat.



O adventu se dříve držela spousta zvyků, stačí si jen vybrat a užít si tak tento kouzelný čas.

Nezapomeňte si třeba hned zítra natrhat "barborky".

Svobodné dívky dříve uřezávaly třešňové větvičky. 

Větvička musela být ze stromu minimálně deset let starého a řezala se přesně v okamžiku, kdy se na obzoru objevil první sluneční paprsek. 

Dala se do vázy a čekalo se, zda vykvete na Štědrý den, což znamenalo brzké vdavky.

Vdané ženy a ženatí muži si také dávali větvičky do vázy.

Podle toho kolikátý den od uříznutí vykvetla, tolikátý měsíc v následujícím roce byl pro dotyčného šťastným.


Krásný a pokojný advent.

Ilona


4 komentáře:

  1. Svícen je vydařená improvizace - moc se mi líbí. Přidje mi, že všichni mají nápaditější adventní svícny než já - volila jsem klasiku, stejně jako loni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já myslím, že klasika nikdy nezklame. Já mám klasiku ráda.

      Vymazat
  2. Ilonko, vás svícen se mi moc líbí! A trhy - u nás prý taky nic moc, užila jsem si ty v Drážďanech.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat